söndag 1 april 2012

Skål för mitt 3 årsjubileum

För tre år sedan den 1 april 2009 startade jag min blogg på blogger.
Innan hade jag varit 2 år på Trädgårdsbloggen.
Och den här vårbilden var det första inlägget i blogger

Vår

Den här knoppen på min trädpion hittade jag idag när jag äntligen kom ut för att röja i  trädgården.Anita

Idag vill jag presentera  min senaste tulpan som jag satte i höstas  
och som nu blommar för första gången.
 Den heter Giuseppi Verdi och är en lågväxande tidig tulpan


Här kunde jag inte låta bli utan att leka lite med bilden
HDR bild i picasa + filtret watercolor i PS med en ram Watercolor



Sen passar jag på att hylla blomman och mitt jubileum
med musik av Giuseppi Verdi, Operan La Traviata- Drinking Song.
Så skål på er alla och ett särskilt tack till Bea och Maria i S som var de första 
 som la in en kommentar till  det första inlägget i blogger.
Detta är inlägg nummer 776

Också ett tack till alla som följt mig under åren.Ha de gott. Anita






8 kommentarer:

  1. Vilket härligt inlägg. Så passande musik till de vackra tulpaner.
    Grattis och SKÅL :)))
    Halina

    SvaraRadera
  2. GRATTIS till dom tre åren! Det är inte klokt vad tiden går fort. Jag bloggade också på Trädgårdsbloggen och hängde kvar där väldigt länge - och var jätteledsen när den slutade att fungera som det var tänkt. Men...numera är man ju glad att vara här!
    Vackert inlägg till passande musik!!

    SvaraRadera
  3. Härliga minnen med vackra bilder..ja tänk vad tiden går..och alla dessa html-koder vi tog oss igenom..Stort Grattis till Dig..Maria

    SvaraRadera
  4. GRATTIS Anita!
    Vilket trevligt inlägg i FOTO dagboken och den tulpanen ska jag minsann skaffa mig :)
    Skön musik att lyssna på nu när jag sitter här med en kopp kaffe och ska ut på fotorunda så snart batteriet är laddat :)
    Karm och ha en finfin dag!

    SvaraRadera
  5. Det står att kommentaren har publicerats men jag ser den inte - *hoppas*

    SvaraRadera
  6. Nu ser jag den :D Ha en skön dag Anita!

    SvaraRadera
  7. Grattis Mamma!! Jag tror nog att det är den bästa presenten vi har givit dig;
    En dator till Dig på din 70-årsdag. Aldrig kunde jag ana att du skulle använda den så flitigt och Du är jätteduktig. Tänk så många bloggkompisar du har över hela världen- det tycker jag är jättehäftigt. Din nyfikenhet och envishet tar dig långt på nya kreativa äventyr. Älskar Dig!!

    SvaraRadera
  8. Gratulerer med bloggjubileumet!! =) Jeg begynte å blogge offisielt februar samme år som deg :) Og ikke visste jeg da hva det var å blogge, eller hva det ville føre med seg.. og jeg liker det! :) Lykke til videre på din vei med mange fine innlegg! :)

    SvaraRadera