fredag 23 mars 2012

Djur i min trädgård.

Vi har haft fint besök av  en Fasanhona de senaste veckorna. Den plockar upp frön som småfåglarna slänger ner från matbordet.
Den är ensam så jag undrar var den kommer ifrån och ingen fin hanne har den  med sig.
Fotat genom fönstret så det blev väl inte bästa kvalité.
Råkade av misstag  öppna dörren och då flög den iväg med och det hördes väldigt höga ljud från vingarna.
Hoppas den kommer igen.



Här blev det nästan ögonkontakt

En trevlig helg önskar jag er alla. Anita

12 kommentarer:

  1. Vilken vacker och diskret fågel! Fint fångat!

    Ha en superskön helg!

    SvaraRadera
  2. De är stora och vackra, det erkänner jag. Men ändå, jag gillar inte fasaner - av princip ;) Det beror på att de är så dumma och brukar springa på vägen och över vägen där jag åker till jobbet. Har ännu aldrig kört på någon. Som tur är, för även om jag ogillar deras fasoner att hålla till på vägen, så önskar jag inte livet ur dem.

    SvaraRadera
  3. Väldigt fin liten höna (fast inte så liten ju) :)
    Ha en fin helg Anita!

    SvaraRadera
  4. Fasan? Den ser jeg veldig sjelden, Fin fugl. og fine bilder.

    SvaraRadera
  5. De är vackra och synd att den flög iväg från dig. Brukar tänka om djuren och fåglarna jag försöker fota: -Tänk om de visste hur snäll jag är och bara vill dem väl för att jag tycker att de är vackra eller på något annat sätt fascinerar mig.

    SvaraRadera
  6. Vad kul att ha en fasanhona promenerandes i trädgården. Tycker du fick till bra bilder fastän dom är tagna genom fönstret.

    SvaraRadera
  7. Så vacker hon är! Jag har inte sett en fasan på evigheter. Det fanns alltid här förr, undrar varför dom försvunnit. Måste hålla gluggarna öppna.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  8. Så fin hon är, undrar var hennes make finns? Tycker du fått fina bilder genom fönstret. Ibland handlar det mer om ögonblicket än något annat. Har går en ensam trana o skriker, de brukar alltid var två. Men något har hänt den andra parnten!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  9. Det här är proffsfoton. Jag har försökt fota fasaner men inte lyckats än. Gillar dina bilder skarpt.

    SvaraRadera
  10. Inte alla som har en fasan i trädgården!
    Snygga foton på fasanhonan du visar. :-)
    Vem vet, nästa gång du ser fasanen i din trädgård har hon kanske en stilig hane med sig.
    Kul att min kopplade hund fick dig att le.

    SvaraRadera
  11. Det blev helt godkända bilder tycker jag. De där fåglarna är skygga.

    SvaraRadera
  12. Åh, så fint besök! Nog lyckades du få finfina foton innan hon flög sin väg!

    SvaraRadera