tisdag 15 november 2011

Gammaldags och dammigt

Tisdagstemat idag är gammaldags och det finns det gott om här inräknat mig själv .Men jag hoppas att jag inte är lika dammig som de föremålen jag fotat.

En skivspelare som inte är så värst gammal men det är väl ändå lite gammaldags att lyssna på musik från sina gamla LPskivor
Den har heller inte fått besök av dammtrasan på ett tag

Den här gamla räknemaskinen var så dammig så man knappt såg siffrorna
Torkade plikskyldigast av den en aning.

Från tanten som försöker hålla sig ung i sinnet. Anita

HÄR finns mer gammaldags att titta på

3 kommentarer:

  1. Jag hoppar in i ledet, men det finns massor av gamla grejor här, som ingick i köpet. Sen har jag min fars gamla skrivmaskin, en sån där med runda tangenter med metall runt, sen jag också förstås.
    Jag föddes sen brakade kriget igång.
    Ha de så gott ni båda
    Kram

    SvaraRadera
  2. Gillar din tolkning av gammaldags. :-)
    Den där gamla räknemaskinen från Facit var en gång i tiden "high tech". Det kan man nästan inte tro idag. ;-) Företaget Facit var ju stora då, innan datorerna gjorde sitt intåg.
    Skivspelaren är inte lika gammal som räknemaskinen, det är ju sant vad du skriver och ändå känns det också gammaldags. Jag spelar fortfarande LP-skivor ibland, men det blir mer sällan.
    En hel del teknik har kommit och gått. :-)
    Kul, ditt inlägg triggar igång mig. Tack för din kommentar. :-)

    SvaraRadera
  3. Skivspelare har vi och lyssnar på våra LP-skivor ibland gör vi också. Sådan räknemaskin har vi dock inte, men jag kan använda tangenterna med rätt fingersättning och slå siffror utan att titta på tangenterna ;-)
    Gammaldags och nostalgi....kreativt löst.

    Det är roligt att läsa kommentarerna som beskriver barndomsminnen från farmor/mormor. Jag är uppvuxen med vedspis som enda värmekälla och för matlagning. Vi hade ingen elektricitet och inte heller någon bilväg där i fjällvärlden. Jag är inte pensionär ännu, men inser att det är ju ändå 50 år sedan. Uj, vad tiden går fort.

    Bilden jag visar är från ett museum.

    SvaraRadera