lördag 5 februari 2011

Inspiration o Kreativitet: Nr 18-Krydda

En glad överraskning för mig denna veckan var att bli utnämnd till bästa bild i förra veckans tema"Rutigt"
Men med det fick jag också uppdraget att bli gästdomare
för denna veckas tema "Krydda"
Jag skall göra mitt bästa efter mina bedömningar av en bild.
Behöver inte vara perfekta utan mer visa vad fotografen har tänkt.
Utom tävlan lägger jag in några bilder på min krydda
Det är makens matvecka så det var han som bestämde
maten till fredagskvällen.
Bl.a blev det inköp av en kruka Oregano.



Maträtten blev
Morotsgratäng med grillad kyckling och senapssås
I Morotsgratängen fanns 3 msk färska oreganoblad
och till garnering
Ett glas rött smakade gott till



Några till som också gillar Oregano(blommorna) är våra insekter,fjärilar och bin
Ha en fortsatt bra helg önskar Anita

12 kommentarer:

  1. Det var verkligen vackra bilder :)

    SvaraRadera
  2. Vackra bilder och maten verkar ju jätte god . Grattis till bästa bilden. Kram

    SvaraRadera
  3. Tur att jag precis ätit en sen frukost eller mera frunch.

    Den färska oreganon är så bra till mycket och gör sig bra som garnering också. Kul att du fick med lite andra som också gillar kryddan.

    SvaraRadera
  4. Såg verkligen gott ut, kanske något att satsa på för kvällen!
    Du frågade om klövern, Oxalis triangularis `Mijka´ övervintrade. Jag tror inte det, har aldrig försökt, men ska göra det med dom jag tar hem nu.

    SvaraRadera
  5. Vilka skarpa fina bilder :)
    Hoppas att du får en fin lördag :)

    SvaraRadera
  6. Fina bilder som vanligt. Är avundsjuk på dig och alla som har en "gubbe" som kan fixa mat, tyck synd om mig. Men det är han som sköter diskmaskinen hos oss!!! Bara det du
    Kram till er båda

    SvaraRadera
  7. Finfint lockande inläggpå temat :)
    http://fotochip.blogspot.com/2011/02/kryddor.html

    SvaraRadera
  8. Min favoritkryddblandning finns att köpa på Ica :)

    SvaraRadera
  9. Grattis till "rutan" vinsten förra helgen...
    =)
    Mmm....ser gott å smarrigt ut, härliga foton!

    SvaraRadera
  10. Det såg jätte läckert ut :)

    SvaraRadera
  11. Du gjorde rutanuppdraget från mig superbt! Oregano gillas som krydda...din bild tre är suveränt!

    SvaraRadera
  12. Älskar både oregano o basilika.. alltid stående kryddor på balkongen på sommaren:) Riktigt härliga bilder på kryddor:)

    SvaraRadera