söndag 29 augusti 2010

Sofiero- en Trädgårdsfest

 Sofiero är utnämnd till Europas vackraste park 2010
I tre dagar har parken besökts av entusiastiska trädgårdsvänner.
I år var Dahlian i fokus och den samlade expertisen fanns på plats.
 Idéträdgårdar och tävlingar med rabatter
som hade temat brudsäng.
Ett gigantiskt blomsterarrangemang  i form av en brudbukett
stor nog att gå in i.


Sen blev jag så klart inspirerad av rabatterna där det fanns växter som
blev ett måste att ta med hem.
En kruka av Peter från Kullabygdens keramik
En Röd Lampepudser Graes (Setaceum Rubrum)
 En sorts scilla som jag glömt namnet på.
En Thalictrum och en Pion ´Top Brass´
Härliga timmar blev det på Sofiero.
Ha en bra vecka. Anita

6 kommentarer:

  1. Oj, oj, så vackert och inspirerande! Fåtöljen är helt underbar :)
    Tack för att du delar med oss dina vackra bilder!
    Kram / Bea

    SvaraRadera
  2. Vilka bilder Du delar med till oss..
    Jag var i Bäckaskog i lörd. o sen för trött idag. Det blev naturligtvis lite nytt, men jag tyckte jag var rätt duktig. Jag "hjälpte" Monica istället med nya grejor. Hon har ju plats
    Kram Ninne

    SvaraRadera
  3. Vilka vackra vykortsliknande kollage du gjort!!! Lycka till med dina inköp, kul med något nytt i sin trädgård!
    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  4. Ohhhh din lilla gottegris som har varit där.Det är en underbar trädgård.
    Jag har varit där hur många gånger som helst fast då har det varit på hundutställningar de flesta gångerna.
    Fantastiska collage
    Prydnadsgräs är kul och praktiskt i trädgården Väldigt dekorativa mellan rosor tex.....
    Ha det super i höstluften.
    Kramizzzzzzzzzzzzzzzzzz

    SvaraRadera
  5. Tack för din värmande kommentar. Men först vilka bilder du bjuder på. Jodå vår Ginko trivs bra, den står i den rabatten som numera är nr 2 i rabattgrävarlistan. Skall lägga stenkant i 2 andra rabatter. Eftersom det stått på "skall göra listan" har väl ogräsborttagning kommit lite i skymmundan.
    Ha det så bra båda (hörs av om titten)
    Kram Marianne

    SvaraRadera
  6. Fina collage du gjort med dina vackra bilder!
    Visst är det kul att göra dem, collagen?!

    Själv hade jag med mig min 7-åriga dotter på Sofiero och eftersom hon varit med hela lördagen (11,00-23,00)så kändes det att hon liksom fått nog...! Så hon fick bestämma vad jag och hon skulle göra på Sofiero. Blev först mat i magen, sen ett besök i brudbuketten, rundvandring i Majas trädgård, några varv i laburinten och sen tog hon och en annan tjej ännu en tur i buketten.
    Efter det var jag också väldigt trädgårdsmättad!!

    Ha det gott!

    SvaraRadera