lördag 17 juli 2010

Blått i min trädgård

Fortsätter med färgerna i min Trädgård och nu har turen kommit till mina blå blommor .

Om man vill ha besök av fjärilar så får det finnas Lavendel
Här gör Nässelfjärilen ett besök.

Mörkblå Riddarsporre

Ljusblå Riddarsporre

Dubbla blå Petunior

Gurkört
Höstvädd

Blå Akleja


Blågull får besök av en liten humla
Karpaterklocka.
Det blev en hel del blått till slut och nu lyser himlen också blå
tyvärr inte tack vare HBK som fick stryk av IFK Göteborg med 3-0
men de är ju också blå.
Ha de gott. Anita

8 kommentarer:

  1. Här kommer varma sommarhälsningar från Sennan..vikken tur att man faktiskt kan va inne och bara gå ut i den "svala" sommarkvällen..hur bra som helst..må så gått i blått hav av blommor
    Maria

    SvaraRadera
  2. Blått är ju även min färg- så det blev en fin njutning av din blomsterprakt.
    Ha det fortsatt gott Ninne

    SvaraRadera
  3. Ljuvligt vackra bilder och blått är även min favorit färg:)
    Ha en riktigt härlig dag!
    Kramar Maria

    SvaraRadera
  4. Å jag gillar blått. Riddarsporrar är en favorit. Jag har haft svårt att hitta nåt som är riktigt blått till trädgården men nu fick jag ju en massa fina tips av dej. //Knatten

    SvaraRadera
  5. Väldigt vackra blå blommor - som vi är många som gillar!

    SvaraRadera
  6. Vilka underbara blå blombilder! Du undrade över din ettåriga vallmo...om du vill ha fröer av den ska du låta frökapseln sitta kvar till den torkat en del. Du kan sen testa om fröerna är mogna genom att skaka lite på den. Då ska fröna rassla.
    Ha en fin dag! / Irene

    SvaraRadera
  7. Blått är bäst! Underbara blå bilder! Hälsn Mimi

    SvaraRadera
  8. Så himla vackert och det är så underbart att komma in hit och få se dessa vackra bilder från dig :)
    hoppas du har haft en fin söndag :D
    kram :)

    SvaraRadera