fredag 28 maj 2010

Fredagsfärger-Benvit och Blå

Den här gamla koppen fanns långt inne i ett skåp. Har väl hängt med vid något arvsskifte. Den är tillverkad i Portugal av någon firma som heter Gilman& cja vad jag kan tyda.. Den är i storlek mittemellan en kaffekopp och en tekopp.Namnet på kopp med fat heter Estatua. Motivet verkar va en staty med häst och ryttare. Den är benvit och blå till färgen.
Ha en trevlig helg. Jag skulle kanske dricka en kopp kaffe ur koppen. Anita
Här finns mer färger benvit och blå:http://fredagsfarger.wordpress.com/


6 kommentarer:

  1. Hur i fridens dar kommer du på alla teman. Jag får kanske börja att använda hjärnan !! Jättesnygg service.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Länge sedan jag såg en liknande kopp. Tycker den är jättefin!
    Trevlig helg!
    /Susanna

    SvaraRadera
  3. När jag såg nyansen benvit så tänkte jag själv direkt porslin. Sedan funderade jag på en vägskylt. Men det blev något annat. Vackert porslin, ser inte kantstött ut och inga krackeleringar. Tycker själv kaffet smakar bäst ur mugg, så kopparna står i vitrinskåpets nedre del. Ha en skön helg! :-)

    SvaraRadera
  4. Vilken vacker kopp! Så roligt att den är så väl bevarad. Du gör helt rätt som njuter av lite gott kaffe i den.:)
    Trevlig fredagskväll!

    SvaraRadera
  5. Vacker kopp med fat. Alldeles full med motiv/Lis

    SvaraRadera
  6. Den är fin och har de rätta färgerna.
    Vad mer kan man begära? :-)

    SvaraRadera