måndag 5 april 2010

Vårtecken- månd. 5 april

Vädret denna veckan har varit väldigt omväxlande.
Från strålande sol och 10-11 plusgr.Till regn och blåst 5-6 plus.
Det har t.o.m. varit ett par frostnätter.
Nu är vårfloden igång och nere vid fallet vid Slottsmöllebron
var det full fart. Där hittade jag också den lilla tussilagon.
Hemma i trädgården hade en liten tulpan börjat slå ut.
Bakgrunden är en stor sälg som var översållad med små vita kissar.
Denna veckan är det dags att klippa ner en del buskar.
Ha en bra vecka. Anita

11 kommentarer:

  1. Härliga vårbilder !
    Här är det förkylt igen , så jag får hålla mig inne :(

    SvaraRadera
  2. Visst är det häftigt med forsande vårflod, det dånar i mina öron då!
    Även vi har sett tussilago, kul!

    Caroline

    SvaraRadera
  3. Åååhhh det e så gått att se...vill nog ha lite mer värme om man nu får önska..längtar ut i landen och få gräva lite..planerna har man ju redan..Må så gått..Maria

    SvaraRadera
  4. Det var vår på dina bilder minsann! Forsande vatten, sälg och blå himmel - gott!
    Kram
    Agneta

    SvaraRadera
  5. Som vanligt Jättefina bilder. Man rycks med i dina utfärder..
    Kram Ninne

    SvaraRadera
  6. Tänk våren är HÄR!!!

    Vet du vad krydväxten jag fick av Maria I Sennan heter??? Den som doftar starkt och man skulle kunna äta den.

    MB

    Ps. Glad påsk i efterskott.

    SvaraRadera
  7. Detta var verkligen aprilbilder...
    underbart att få se.
    ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  8. Så vackra bilder du tar, verkligen härliga att se./Merja

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Vilken fin blogg du har! Sköna bilder som får vårkänslorna att spritta i kroppen. Hit kommer jag gärna igen.
    Ha en fin dag..
    Ninni

    SvaraRadera
  10. Vilket fint fotocollage. Är det Nissan vi ser? /Knatten

    SvaraRadera