söndag 4 oktober 2009

Fototriss-Inspirationskälla

På Promenader på olika ställen i vår natur får jag min
Inspiration.
Man ser fotoobjekt i det stora och det lilla.
På sommaren går vi ofta ute i Lyngaskogen
där naturen har format de knotiga tallarna
och där vitmossan lyser.
Därifrån är det inte så långt till stranden och havet
Mäktigt är det vid havet när stormarna piskar vattnet till skum över stenarna
Man lutar sig mot vinden och det är svårt att hålla sig upprätt
Det blir svårt att hålla kameran stilla

Men efter vinter kommer vår
Då har vi vårt promenadstråk utmed Nissan
Fint är det året om men som på bilden när
boken har slagit ut och det börjarbli ljummet i luften
är nog den finaste tiden
Träden ligger som en portal över stigen.
Idag är inte vädret så gynnsamt för en promenad då stormen viner utanför
och regnet piskar på träd och buskar.
Det blir att leka lite med foton då det också är en inspirationskälla.
Ha en bra vecka. Anita

14 kommentarer:

  1. Naturen har en fantastisk påverkan och är en viktig inspirationskälla. Våra årstider och alla skiftningar ger oss ändå flera intryck att inspireras av. Vackra foton. /Margareta
    http://fotomix.bloggsida.se/2009/10/fototriss-inspirationskalla/

    SvaraRadera
  2. Mmmm vilka fina bilder. Här kan jag absolut inte välja en favorit. Jag "tar" hela kalaset ;-).

    SvaraRadera
  3. En vacker triss:) Kan inte välja någon favorit för de är alla lika fina:)

    SvaraRadera
  4. Vilka härligt inspirerande bilder. Den sista är min favo:-)

    SvaraRadera
  5. Så vackra bilder, det gäller att njuta av naturen när vädret tillåter, här blåser det rejält idag.allt gott /Catthie

    SvaraRadera
  6. Jag väljer den vårlika bokskogen. Har bara upplevt glimtar av den för många år sen. Skall försöka åka ner till Söderåsen nationalpark kommande vår.

    SvaraRadera
  7. Det är det där lila i naturen som ger oss inspirationen och jag tycker mig märka att vi alla skriver ungefär lika fast med olika ord. Den gröna färgen på bladen i allén, helt ljuvligt.

    Vi har ju mer kyla här uppe och betydligt mer snö så lika mycket skogspromenader blir det inte tal om vintertid.

    /Avsändare Margareta

    SvaraRadera
  8. Gillade tvåan o trean jättemycket! Du har fått fram kraften i havet o det skira gröna på våren!

    SvaraRadera
  9. Så fina bilder du visar och så bra du skriver om dem. Vad härligt det måste vara att ha nära till havet och se alla dess skiftningar.

    SvaraRadera
  10. Naturen är verkligen en stor inspirationskälla, så även för mig.

    Angående nattfotografering är det något jag verkligen kan rekommendera. Det är som en helt annan Värld man fotografera. Dock funkar det inte med en axel att luta sig mot utan kräver ett stativ. För det mesta brukar jag ta mina bilder då spegeln är öppen mellan 30 - 60 sekunder. Även en trådutlösare är något som gör att skakningar minimeras.
    Just detta numret av tidningen "Kamera & Bild" finns ett bra reportage om just nattfotografering.

    SvaraRadera
  11. Fina, fina bilder !!!!! Vår telefonlinje fungerar inte så först nu fick jag mina bilder hit :(

    SvaraRadera
  12. Det är en fin inspirationstriss du visar oss. Jag gillar speciellt den nedersta bilden med vägen under de vackert gröna träden.

    SvaraRadera
  13. Först måste jag säga att du har en jättefin blogg. Stormbilden är min favorit. Det är så härligt att gå ut och känna naturens krafter.

    SvaraRadera
  14. UNDERBARA bilder det ger mig inspiration. Välpresenterade och fint gjord med ram och allt! MB

    SvaraRadera