lördag 26 september 2009

Lördagsfoto:Ansikte

Under en fikarast på Pilane på Tjörn
hade jag detta stenblocket framför mig.
Men där är ju ett ansikte i stenen skrek jag till
De andra kunde efter en stund hålla med mig.
Jag har förstärkt konturerna så ni lättare kunna se ansiktet

På vår lilla utflykt till Tjörn och till Pilane fanns det mycket fina Skulpturer.
Bland annat det här stora ansiktet i bohusgranit av den norska konstnären Kristian
Blystad Han kallar den för Dröm
Nu är det nog dags för mig att gå och drömma. Anita









3 kommentarer:

  1. Häftiga ansikten du visar!

    http://birgittasfoto.blogg.se/2009/september/naturesfootsteps-ansiktet.html

    SvaraRadera
  2. Även utan dina konturer kunde man ju se ansiktet. Mycket snyggt!

    SvaraRadera
  3. ja, det var ett fint ansikte du hittat. Gillar nog den bättre än skulpturen. :)

    SvaraRadera