lördag 1 augusti 2009

Helgen i Focus:Sten

Eftersom jag har passion för stenar så passar
dagens tema mig alldeles utmärkt.Därför blir det tre bilder.
En bild från vårt favoritbadställe i Haverdal
Den stora stenen som jag markerat har en gammal sägen
att Jätten hade den som boplats. Man kan krypa in i stenen och därinne finns det en sten som ser ut som en säng

Det finns en liten strandremsa med sand men annars är det mest stenar
En liten sädesärla som trippade på stenarna
Eftersom jag ofta letar efter fina stenar så blev detta ett fynd

Ha en skön fortsatt helg. Nu skall värmen komma så det blir kanske ett bad till i år
Anita



8 kommentarer:

  1. Jag samlar (lånar) också på stenar. Och din tredje sten skulle passa perfekt i min samling :-)

    SvaraRadera
  2. Olika fina stenar du visar. Sädesärlan på mittenbilden med sina stenliknande färger blev verkligen pricken på i:et där!

    SvaraRadera
  3. Hej Anita, vi delar samma passion för stenar. Så märkligt det blev när jag såg dina stenar, de påminner mycket om de jag har på mina foton. Sädesärlan hade jag tänkt lägga ut, men det blev andra stenar hos mig. Någon sten för en jätte har jag inte men en sten som är en förvandlad drake. Härliga stena du visar, ditt fynd är väl flinta? /Amanda-Fotomix
    http://fotomix.bloggsida.se/2009/08/helgen-i-fokus-sten/

    SvaraRadera
  4. Så många fina bilder på stenar. Jag är också en stensamlare. Gillar den sista bilden speciellt.

    SvaraRadera
  5. Översta bilden är tjusig! Haverdal är vackert:)

    SvaraRadera
  6. Vi är kanske många som har en passion för att fotografera stenar och jag med tillägget vatten. Ingen sten är den andra lik och de har vackra former, mönster och färger.

    Avsändare Margareta på bildgatan

    SvaraRadera
  7. Maria på Stensvägen-Stensdal (fnissfniss)har börjat få ordning på saker o ting utom telefonen-Må så gått-Maria

    SvaraRadera
  8. visst är det fint med stenar. Historien om Jätten var spännande. Synd att du inte hade en bild innifrån :)

    SvaraRadera